Headhunter – kto to jest i w jaki sposób znajduje idealnych pracowników?

unnamed file 1

Niewątpliwie znakiem naszych czasów jest łatwość w pozyskaniu siły roboczej, a jednocześnie wielka trudność w znalezieniu wykwalifikowanego i dobrego pracownika. Przedsiębiorcy ogłaszając „dam pracę”, mogą liczyć się z odzewem, szczególnie, jeśli oferta jest korzystna, ale nie mają pewności, czy w zalewie CV znajdą idealnego kandydata.

WW przypadku poszukiwań w specjalistycznych zawodach sprawa jeszcze bardziej się komplikuje, gdyż specjalistów zwykle trudno znaleźć wśród bezrobotnych. I tu właśnie na arenę wkracza headhunter. Kim jest i dlaczego warto z nim podjąć współpracę? Podpowiadamy.

Specjalista potrzebny od zaraz, czyli gdzie szukać wykwalifikowanego pracownika?

Prowadząc działalność wykorzystującą specyficzne technologie lub wymagającą od pracownika rzadkich kwalifikacji szczególnie korzystne jest nawiązanie współpracy z headhunterem. Zazwyczaj dobrze orientuje się, gdzie szukać specjalisty w danym zawodzie. Posiada rozległe kontakty i potrafi nie tylko znaleźć, ale również przekonać pracującego w innej firmie do zmiany pracodawcy.

I choć ukryta rekrutacja może budzić pewne wątpliwości, jest to wysoce skuteczna metoda pozyskiwania pracowników. Headhunter w związku z tym charakteryzuje się inteligencją oraz umiejętnościami negocjacyjnymi, a także dużym wyczuciem.

Kim jest headhunter i czego można oczekiwać po jego usługach?

Headhunter to osoba, której głównym zadaniem jest zlokalizowanie i pozyskanie odpowiedniego pracownika w sposób bezpośredni. Oczekując takiego efektu pracodawca musi dokładnie określić warunki, jakie pracownik ma spełniać. Headhunter znając kryteria zatrudnienia, profil przedsiębiorstwa oraz pełną charakterystykę danego stanowiska jest w stanie znaleźć odpowiadającą osobę.

Skuteczne realizowanie tego zadania możliwe jest dzięki poszukiwaniom wśród osób bezrobotnych, jak i wśród zatrudnionych. Headhunter musi posiadać przy tym wiele wyczucia, a także umieć zachować dyskrecję, tak, by zleceniodawca nie był narażony na podejrzenie podkupowania pracowników.

Czy zaangażowanie headhuntera jest opłacalne?

Zawód headhuntera nie jest łatwy i wymaga szeregu umiejętności, a także posiadania odpowiedniego charakteru. Profesjonalny „łowca głów” nie jest tani, ale za to skuteczny i efektywny. Ze względu na trudności, jakie przedsiębiorca może mieć ze znalezieniem dobrego pracownika oraz na czas, jaki musi temu poświęcić, nawiązanie współpracy z headhunterem da sporo oszczędności.

Tu warto podkreślić, że kandydat na wakujące stanowisko znaleziony przez headhuntera będzie z pewnością doskonale przygotowany do jego objęcia.

Zobacz również

W jakim celu najczęściej kupujemy mieszkania? Sprawdź inne powody, dla których kupowane są nieruchomości

photo 1492138645880 160f6a5136facropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHw1NXx8YXBhcnRtZW50fGVufDF8MHx8fDE2NzgyNzM5MTUixlibrb 4.0.3q80w1080
Szukając mieszkania najczęściej, chcemy je kupić, aby później móc w nim zamieszać. Jest to najczęstszy powód, ale musisz wiedzieć, że lokale cieszą się również zainteresowaniem osób posiadających już własne mieszkanie. ...

Papier do druku jak płótno. Jaki papier fotograficzny wybrać, aby przypominał płótno?

unnamed file 2
Drukowanie zdjęć pozwala na zachowanie wielu pięknych chwil, które zostaną nie tylko w naszej pamięci, ale również w formie fotografii. Aby móc drukować zdjęcia konieczna jest drukarka oraz specjalny papier. ...