Gdzie wystawić mieszkanie na wynajem?
Rynek mieszkaniowy stale się rozwija, a popyt na wynajem lub zakup nieruchomości stale utrzymuje się na wysokim poziomie. Skłania to właścicieli budynków do udostępniania lokali lokatorom, którzy często chcą zacząć nowy rozdział w swoim życiu i decydują się na poszukiwanie pracy w dużych miastach. Pojawia się jednak podstawowy problem – w jaki sposób wypromować gotowy budynek?
Ogłoszenie na popularnych portalach może nie wystarczyć
Standardowo, gdy chcemy coś wynająć lub sprzedać, ogłaszamy ten fakt na różnego rodzaju portalach internetowych. Jeśli oferta jest korzystna, a sama nieruchomość znajduje się w bardzo dobrej lokalizacji, zwykle nie będzie problemów ze znalezieniem odpowiednich lokatorów. Trzeba jednak pamiętać o tym, by umieścić w ogłoszeniu wszystkie niezbędne informacje.
Taki anons musi zawierać dokładny i zgodny z prawdą opis nieruchomości, która jest wystawiona w ogłoszeniu. Najlepiej podawać wszystkie techniczne parametry mieszkania, a także dane dotyczące jego wyposażenia. W ten sposób będziemy mieć pewność, że nasza oferta trafi do odpowiedniego klienta. Zapiszmy też jaką formę umowy planujemy sporządzić – czy będzie to najem krótkoterminowy w Warszawie, czy klasyczna umowa długoterminowa.
Co zrobić, gdy brak zainteresowania?
W takim przypadku warto zastanowić się nad tym, który aspekt ogłoszenia może odstraszać potencjalnych klientów. Zdarza się, że mieszkanie nie znajduje uznania ze względu na zbyt wygórowaną cenę, czy stosunkowo niski standard. Niekiedy też problemem jest lokalizacja – w takiej sytuacji pomóc może zapewnienie miejsca parkingowego dla lokatorów.
Jeśli chodzi o krótsze formy najmu, warto przede wszystkim odpowiednio przygotować pokój. Operator najmu krótkoterminowego musi dbać o dobrą opinię lokalu, dlatego klienci powinni mieć zapewnione wszelkie wygody, by czuli się w apartamencie jak u siebie.
Obsługa najmu może ułatwić poszukiwania
Dobrym sposobem na pozyskanie nowych klientów jest współpraca z firmą oferującą zarządzanie najmem. W ten sposób przekazujemy część obowiązków profesjonalistom, którzy znacznie szybciej dotrą do odpowiednich kandydatów. Dzięki takiemu rozwiązaniu właściciel nieruchomości będzie czerpał większe zyski i jednocześnie jego wkład w usługi będzie znacznie mniejszy.
Kiedy takie rozwiązanie się opłaca? To doskonały sposób na budowanie dochodu pasywnego u właścicieli pustych lokali, którzy nie mają pomysłu, w jaki sposób je zagospodarować. Choć usługa jest oczywiście płatna, koszty zarządzania w rzeczywistości stanowić będą jedynie niewielki procent całego zysku z najmu nieruchomości.