Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Projektowanie graficzne może bezpośrednio wpływać na kilka form oddziaływania przekazu. Wśród nich można wymienić takie aspekty, jak: informowanie, objaśnianie, perswazję, sprzedaż lub, w końcu, rozrywkę. Celem projektanta zazwyczaj jest stworzenie miłego dla oka i funkcjonalnego układu graficznego treści, który ułatwia wyszukanie informacji, ich percepcję oraz zrozumienie. Funkcjonalny design powinien pomóc użytkownikowi rozwiązać jego problem: pozyskać informację, pomóc podjąć decyzję lub objaśnić i nauczyć czegoś. Z tego względu design nie powinien być jedynie efektem działania projektanta w celu zakomponowania elementów na płaszczyźnie (linii, kolorów, tekstów). Design powinien być punktem do rozpoczęcia procesu interpretacji od momentu wejścia użytkownika w interakcje z medium.