Idealne na śniadanie, czyli z czego zrobić owocowo-warzywne smoothie?

photo 1600850055983 b7af5eb25bb0cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwxOHx8c21vb3RoaWUlMjBqdWljZSUyMGZydWl0c3xlbnwxfDB8fHwxNjQ1NDQ3MTQ1ixlibrb 1.2.1q80w1080

Warzywa i owoce w codziennym jadłospisie to najzdrowsze składniki dań. Szczególnie te, które podawane są w surowej postaci, zawierają mnóstwo witamin oraz mikroelementów niezbędnych dla zdrowia. Warto wiedzieć, że naturalne soki owocowe bez żadnych dodatków i wody oraz smoothie owocowo-warzywne mogą również zastąpić przekąskę i jeden z lżejszych posiłków dziennych.

Koktajle owocowe i warzywne proste są do wykonania, smaczne i niezwykle zdrowe. Każdy składnik w takiej kompozycji ma swoją wartość odżywczą i energetyczną. Połączenie warzyw z owocami doskonale się sprawdza np. na śniadanie lub podwieczorek. Jak skomponować koktajl warzywny? Podpowiadamy!

Burak, seler i marchew – czego dodają koktajlowi?

Owoce w smoothie zawierają dużo cukrów prostych, które w nadmiarze nie są korzystne dla zdrowia. Dodanie do smoothie warzyw z dużą zawartością błonnika pozwala na lepsze wchłanianie cukru, a tym samym poprawienie jego poziomu we krwi.

Doskonałe warzywa uzupełniające owoce to burak, zawierający niebywale dużo witamin i minerałów. Seler jest dodatkiem bardzo zasobnym w błonnik, tak samo jak ciecierzyca i brokuł, a jednocześnie sprawia, że koktajl jest sycący i lekkostrawny. Marchew bogata w wapń, żelazo, magnez, cynk, potas, miedź i fosfor, działa wzmacniająco i chroni organizm przed anemią.

Koktajl owocowo-warzywny na śniadanie, podwieczorek i kolację

Smoothie owocowo-warzywne to idealny początek dnia. Gęsta konsystencja, aromat i smak wprawiają w dobry nastrój z rana, a dodatkowym atutem koktajlu jest bogactwo witamin i duży zastrzyk energii na cały dzień. Śniadanie, w którym króluje smoothie jest z jednej strony lekkostrawne, a drugiej niebyle sycące.

Podwieczorek ze smoothie jest jak mała przekąska, smaczna i zdrowa. Eliminuje popołudniowy głód, a jednocześnie nie tuczy. Z tych samych powodów, warzywa połączone z owocami w koktajlu, nadają się również na kolację, szczególnie dla osób na diecie.

Pełnowartościowy posiłek – czyli co dodać do smoothie?

Przyrządzając smoothie można stworzyć jednorodną kompozycję owocową lub pełnowartościowy posiłek. Wystarczy odpowiednio dobrać elementy uzupełniające. Tu dobrym pomysłem jest uzupełnienie koktajlu o mleko, czy jogurt, jako elementy zawierające białko i zdrowe tłuszcze.

Idealnie na taki koktajl nadaje się awokado, połączone z masłem migdałowym lub olejem kokosowym. Zawartość błonnika i niezbędnych minerałów zawsze zagwarantuje odpowiednia ilość warzyw, np. szpinaku lub jarmużu. Jest to zdrowe i pyszne danie gwarantujące pełnowartościowy posiłek.

Zobacz również

Jak zagęścić rzęsy? Czy sztuczne rzęsy zawsze są dobrym rozwiązaniem?

photo 1542833807 ad5af0977050cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwxOXx8bWFrZXVwfGVufDF8MHx8fDE2MTgzMDAyMTAixlibrb 1.2.1q80w1080
Rzęsy odgrywają bardzo ważną rolę, jeżeli chodzi o dopełnienie makijażu. Niestety wygląd naturalnych rzęs nie zawsze jest dla nas zadowalający, dlatego często szukamy skutecznych rozwiązań na poprawę ich wyglądu. Aby ...

Jaki podkład epoksydowy wybrać? Sprawdź co musisz wiedzieć

unnamed file 4
Przed właściwym procesem lakierowania, trzeba najpierw przygotować odpowiedni podkład. To on zapewniał będzie równomierne rozłożenie barwnika i zagwarantuje jego dobrą przyczepność do elementów karoserii. Lakiernicy coraz częściej wykorzystują obecnie podkład ...