Headhunter – kto to jest i w jaki sposób znajduje idealnych pracowników?
Niewątpliwie znakiem naszych czasów jest łatwość w pozyskaniu siły roboczej, a jednocześnie wielka trudność w znalezieniu wykwalifikowanego i dobrego pracownika. Przedsiębiorcy ogłaszając „dam pracę”, mogą liczyć się z odzewem, szczególnie, jeśli oferta jest korzystna, ale nie mają pewności, czy w zalewie CV znajdą idealnego kandydata.
WW przypadku poszukiwań w specjalistycznych zawodach sprawa jeszcze bardziej się komplikuje, gdyż specjalistów zwykle trudno znaleźć wśród bezrobotnych. I tu właśnie na arenę wkracza headhunter. Kim jest i dlaczego warto z nim podjąć współpracę? Podpowiadamy.
Specjalista potrzebny od zaraz, czyli gdzie szukać wykwalifikowanego pracownika?
Prowadząc działalność wykorzystującą specyficzne technologie lub wymagającą od pracownika rzadkich kwalifikacji szczególnie korzystne jest nawiązanie współpracy z headhunterem. Zazwyczaj dobrze orientuje się, gdzie szukać specjalisty w danym zawodzie. Posiada rozległe kontakty i potrafi nie tylko znaleźć, ale również przekonać pracującego w innej firmie do zmiany pracodawcy.
I choć ukryta rekrutacja może budzić pewne wątpliwości, jest to wysoce skuteczna metoda pozyskiwania pracowników. Headhunter w związku z tym charakteryzuje się inteligencją oraz umiejętnościami negocjacyjnymi, a także dużym wyczuciem.
Kim jest headhunter i czego można oczekiwać po jego usługach?
Headhunter to osoba, której głównym zadaniem jest zlokalizowanie i pozyskanie odpowiedniego pracownika w sposób bezpośredni. Oczekując takiego efektu pracodawca musi dokładnie określić warunki, jakie pracownik ma spełniać. Headhunter znając kryteria zatrudnienia, profil przedsiębiorstwa oraz pełną charakterystykę danego stanowiska jest w stanie znaleźć odpowiadającą osobę.
Skuteczne realizowanie tego zadania możliwe jest dzięki poszukiwaniom wśród osób bezrobotnych, jak i wśród zatrudnionych. Headhunter musi posiadać przy tym wiele wyczucia, a także umieć zachować dyskrecję, tak, by zleceniodawca nie był narażony na podejrzenie podkupowania pracowników.
Czy zaangażowanie headhuntera jest opłacalne?
Zawód headhuntera nie jest łatwy i wymaga szeregu umiejętności, a także posiadania odpowiedniego charakteru. Profesjonalny „łowca głów” nie jest tani, ale za to skuteczny i efektywny. Ze względu na trudności, jakie przedsiębiorca może mieć ze znalezieniem dobrego pracownika oraz na czas, jaki musi temu poświęcić, nawiązanie współpracy z headhunterem da sporo oszczędności.
Tu warto podkreślić, że kandydat na wakujące stanowisko znaleziony przez headhuntera będzie z pewnością doskonale przygotowany do jego objęcia.