Headhunter – kto to jest i w jaki sposób znajduje idealnych pracowników?

unnamed file 1

Niewątpliwie znakiem naszych czasów jest łatwość w pozyskaniu siły roboczej, a jednocześnie wielka trudność w znalezieniu wykwalifikowanego i dobrego pracownika. Przedsiębiorcy ogłaszając „dam pracę”, mogą liczyć się z odzewem, szczególnie, jeśli oferta jest korzystna, ale nie mają pewności, czy w zalewie CV znajdą idealnego kandydata.

WW przypadku poszukiwań w specjalistycznych zawodach sprawa jeszcze bardziej się komplikuje, gdyż specjalistów zwykle trudno znaleźć wśród bezrobotnych. I tu właśnie na arenę wkracza headhunter. Kim jest i dlaczego warto z nim podjąć współpracę? Podpowiadamy.

Specjalista potrzebny od zaraz, czyli gdzie szukać wykwalifikowanego pracownika?

Prowadząc działalność wykorzystującą specyficzne technologie lub wymagającą od pracownika rzadkich kwalifikacji szczególnie korzystne jest nawiązanie współpracy z headhunterem. Zazwyczaj dobrze orientuje się, gdzie szukać specjalisty w danym zawodzie. Posiada rozległe kontakty i potrafi nie tylko znaleźć, ale również przekonać pracującego w innej firmie do zmiany pracodawcy.

I choć ukryta rekrutacja może budzić pewne wątpliwości, jest to wysoce skuteczna metoda pozyskiwania pracowników. Headhunter w związku z tym charakteryzuje się inteligencją oraz umiejętnościami negocjacyjnymi, a także dużym wyczuciem.

Kim jest headhunter i czego można oczekiwać po jego usługach?

Headhunter to osoba, której głównym zadaniem jest zlokalizowanie i pozyskanie odpowiedniego pracownika w sposób bezpośredni. Oczekując takiego efektu pracodawca musi dokładnie określić warunki, jakie pracownik ma spełniać. Headhunter znając kryteria zatrudnienia, profil przedsiębiorstwa oraz pełną charakterystykę danego stanowiska jest w stanie znaleźć odpowiadającą osobę.

Skuteczne realizowanie tego zadania możliwe jest dzięki poszukiwaniom wśród osób bezrobotnych, jak i wśród zatrudnionych. Headhunter musi posiadać przy tym wiele wyczucia, a także umieć zachować dyskrecję, tak, by zleceniodawca nie był narażony na podejrzenie podkupowania pracowników.

Czy zaangażowanie headhuntera jest opłacalne?

Zawód headhuntera nie jest łatwy i wymaga szeregu umiejętności, a także posiadania odpowiedniego charakteru. Profesjonalny „łowca głów” nie jest tani, ale za to skuteczny i efektywny. Ze względu na trudności, jakie przedsiębiorca może mieć ze znalezieniem dobrego pracownika oraz na czas, jaki musi temu poświęcić, nawiązanie współpracy z headhunterem da sporo oszczędności.

Tu warto podkreślić, że kandydat na wakujące stanowisko znaleziony przez headhuntera będzie z pewnością doskonale przygotowany do jego objęcia.

Zobacz również

Jak sprawdzić do kiedy jest ważna polisa OC?

unnamed file 1
Zgodnie z prawem, od 1 października 2018 roku, kierowca nie ma obowiązku wozić ze sobą dokumentów pojazdu, takich jak dowód rejestracyjny czy zaświadczenie o wykupieniu obowiązkowej polisy. Jest to pewne ...

Co ile km wymiana rozrządu będzie konieczna? Krótki opis procesu naprawy

unnamed file 1
Podczas eksploatacji pojazdu, poszczególne podzespoły i części w mniejszym bądź większym stopniu ulegają zużyciu. Dobrym przykładem jest rozrząd, który stanowi jeden z ważniejszych układów kontrolujących pracę auta. W trakcje eksploatacji ...